Tuesday 24 December 2013

Novel Pendek - Cinta 47 Kali (Episod 1)


Farhan menanti dengan penuh debar. Apakah jawapan yang akan diterima olehnya kali ini akan menjadi satu sejarah baru dalam hidupnya ataupun tidak. “Maaf la awak, saya tidak dapat menerima awak”, ujar Syarina serba salah. Gadis comel tahun 3 jurusan perdagangan daripada UITM Shah Alam ini menjadi orang yang ke-46 menolak tawaran daripada Farhan untuk menjadi kekasihnya.
                
Farhan terdiam. ‘Kenapa Sya, adakah saya ini masih belum cukup sempurna untuk awak?’ tutur Farhan dalam nada sedih. ‘Bukan macam itu Ann, Ann cukup sempurna, itu yang membuatkan Sya tidak dapat menerima Ann’. Lembut tutur kata Syarina bagi menenteramkan keadaan.
                
Melihatkan riak wajah Farhan yang sudah tidak bermaya itu membuatkan Syarina menjadi serba salah. Tapi apakan daya, itu adalah jalan yang terbaik untuk dirinya. Bagi Farhan pula lain, dia yang telah mendengar ayat itu sebanyak 46 kali sudah tidak dapat menerima alasan tersebut.
        
 Syarina, sudah 46 kali Ann dengar perempuan cakap yang Ann ini cukup sempurna. Ann sudah tidak mahu dengar lagi alasan itu. Kenapa Sya? Kalau Ann ni sudah cukup sempurna sepatutnya Sya haruslah terima Ann. Betul tak? Luah Farhan dengan nada keras sedikit. “Baiklah Ann, demi Ann, Sya ubah ayat Sya tadi ya”, Syarina cuba bergurau. Farhan menjeling tajam kearah Syarina menandakan dia tidak suka dengan gurauan tersebut.


Apa akan terjadi pada hubungan Farhan dengan Syarina?
Adakah Syarina akan menerima Farhan kembali?

Untuk mengetahui sambungannya, sila tunggu episod yang seterusnya.


Terima kasih kerana sudi membaca ^_^

2 comments:

  1. Laaaa..ader blog ker mamat jambu nih??hahaha..adakah ini novel pendek ciptaan mu??

    ReplyDelete
    Replies
    1. blog ada.. cuma jarang update je huhu.. iye la.. ni hasil pemikiran otak yang tak berapa nk berfungsi sangat ni haha..

      Delete